
Het ontstaan van Emirsfoundation
Alle ballen in de lucht houden, roeien met de riemen die je hebt, onzekerheid, gevoelens van onmacht, teleurstelling, onderzoeken, uitzoeken, oplossingen zoeken, inleveren, vooral heel veel inleveren en veel verdriet. Ouders van kinderen die nergens bij passen en gedwongen thuis komen te zitten zullen deze gevoelens heel goed herkennen. Handelingsverlegen is het sleutelwoord voor instanties om kinderen de deur te wijzen. Deze kinderen hebben er niet zelf voor gekozen en kunnen veelal ook zelfs niet aangeven wat ze wel en niet willen. Een van deze kinderen was mijn kind. De dag dat hij thuis kwam te zitten, heb ik besloten om een plek voor kinderen te creëren waar ze WELKOM zijn.
— Sultan Celik Ozdemir
Missie
Om dit te bereiken is de samen naar school klas De Kapiteintjes ontstaan. Wisselwerking van onderwijs en zorg en het inzetten van inclusiemomenten werkt voor beide doelgroepen positief. Zij zullen van elkaar leren. De leerlingen van een reguliere basisschool vinden kinderen met een beperking niet meer ‘’anders’’. Onze kinderen kunnen skills van normaal functionerende kinderen leren en overnemen.


Visie
Door elk kind een veilige omgeving te bieden en te voldoen aan de basisbehoefte (piramide van maslow) ontstaat er een situatie waarin kinderen leerbaar zijn.
De methodiek om de kinderen vaardigheden aan te leren is ABA. Op deze manier creëren we een leeromgeving waarin kinderen zich maximaal kunnen ontwikkelen. De ontwikkeling van de kinderen kunnen we meten door de meetmethodieken, Essentail for Living en de VB-MAPP (Verbal Behavior Milestones Assesment and Placement Program).